زیپ | مجله اینترنتی لباس، مد ، فشن و زیبایی

پردا و تاریخچه
دنیای برند ها پرنیا آیتی ۱۳۹۹/۱۰/۰۲ نظر (0)

برند پرادا چگونه تاسیس شد؟

تاریخچه برند پرادا ، موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم و شما عزیزان را با این برند فاخر جهانی و موسس آن، آشنا کنیم. اگر جزء افرادی هسیت که اهمیت زیادی به کیفیت کیف و کفش هایتان می دهید، و گزینه اول تان نیز کیف کفش های چرم با کیفیت باشد، قطعا نام برند پرادا را تا کنون شنیده اید. در این مطلب به تاریخچه برند پرادا خواهیم پرداخت. برندی که در حوزه علاوه بر تولید کیف و کفش های با کیفیت چرمی در حوزه عینک و چمدان نیز فعال می باشد.

 تاریخچه برند پرادا

 
برند پرادا نیز مانند بسیاری دیگر از برند های معتبر در حوزه تولید کیف و کفش چرمی، در ایتالیا بنا نهاده شده است. پرادا نیز یک برند خانوادگی می باشد و موسسان این برند ماریا پرادا و برادرش می باشدند.
موسس اصلی این برند را میتوان ماریو پرادا نامید. شهر میلان واقع در کشور ایتالیا محلی بود که برند پرادا در آنجا فعالیت اش را آغار کرد. بعد از اینکه برادر ماریو پرادا نیز به این برند پیوست، برند پرادا به فراتلی پرادا شناخته شد.
اولین محصولاتی که برند پرادا در آن دوره ارائه کرد، کیف و چمدان های مسافرتی بوده است. کیف های تولید شده پرادا به دلیل کیفیت بسیار خوب اش خیلی زود محبوب شد. این کیف ها تنها یک نقطه ظعف داشتند، و آن وزن بسیار زیاد اش بود.
برند پرادا در سال ۱۹۱۹ و در حالی که شش سال از عمر اش می گذشت، به تامین کننده اصلی خانواده سلطنتی ایتالیا شد.
نام برند: پرادا
موسس: ماریا پرادا (موسس اصلی)
مکان تاسیس: میلان – ایتالیا
تاریخ تاسیس:  ۱۹۱۳
حوزه فعالیت: تولیدکننده پوشاک، عینک، چرم، کفش، چمدان و کیف دستی

موسس برند پردا :ماریو پردا

موسس اصلی برند پرادا، یعنی ماریو پرادا در سال ۱۹۵۲ و پس از اینکه پرادا را به یک برند لوکس تبدیل کرده بود، درگذشت. فوت ماریو پرادا از یک سو و نداشتن یک وارث و جانشین مشخص، از یک سو به پیکره این برند آسیب زدند. ماریو پردا معتقد بود که خانم ها نباید وارد تجارت شودند و اجازه ورود دخترش به برند پرادا را نمی داد. در این بین تنها پسر ماریو نیز علاقه ای به تجارت نداشت.
سرانجام به ناچار دختر ماریو به نام لویزا و بر خلاف خواسته پدرش، مدیریت پرادا را در دست گرفت و به مدت ۲۰ سال مدیریت این برند را به عهده داشت. در این سال های برند پرادا شاهد کاهش ارزش برند خود بود که پس از روی کار آمدن لویزا، ارزش برند پرادا به صورت صعودی افزایش یافت.

 

 
 

تولید کیف های نایلونی و ایجاد تغییر در صنعت کیف های جهان

در سال ۱۹۸۴، این برند به درون شکلی از زیبایی‌شناسی امروزی‌تر حمله برد و کیفی ساخته شده از جنس پوکونونایلون (ماده‌ای که در چادرهای نظامی به کار می‌رود) را وارد بازار کرد. این کیف، باداوم، ضد آب و زیبا بود و محصولی فوق‌العاده بود.با گسترش پرادا، ایده‌آل‌های بلندپروازانه موچیادر طراحی‌هایش منعکس می‌شدند. این برند به خاطر برتری جذاب و اصلاح‌شده‌اش مشهور شد – در تضاد مستقیم با لباس‌های عجیب‌وغریب جنسی و پر زرق‌وبرق دار دهه ۸۰٫ در دهه ۹۰، پرادا در حوزه کالاهای لوکس حرف آخر را می‌ زد.موچیا چند سال بعد توانست اولین کالکشن کفش های زنانه چرمی را نیز رونمایی کند. موچیا تصمیمی گرفت که در دوره های مدیریتی گذشته برند پرادا به آن کمتر پرداخته می شد.موچیا تصمیم گرفت تا شعبات این برند را در سراسر جهان گسترش بدهد. او برای معرفی بهتر محصولات اش ابتدا فروشگاهی را در شهر ویا دلا اسپیگا افتتاح کرد. پس از گذشت یکسال شعبه های پرادا به نیویورک و مادرید نیز رسید. این اقدامات موچیا در راستای بین المللی کردن پردا بسیار موثر بود. و در حال حاضر دارای بیش از ۲۵۰ شعبه در سراسر جهان می باشد. ساخت فیلم هالیوودی( شیطان پرادا میپوشد) احتمالا یک فیلم تبلیغاتی برای این برند می باشد. به هرحال این فیلم نقش بسیار خوبی در محبوبیت این برند داشته است.
 

زندگینامه موسس برند پرادا

 خانم موچیا پرادا در دهم ماه می سال ۱۹۴۹ میلادی در شهر میلان ایتالیا به دنیا آمد. از سنین بسیار کمک به جوزه مد و فشن علاقه مند بود گه البته داشتن پدر بزرگی به نام ماریو پردا نیز در شکل گیری این علاقه بی تاثیر نبود. پدربرزرگ او، برند مد پرادا را راه اندازی کرده بود و در حوزه تولید چمدان و کیف های دستی فعالیت داشت که پس از واگذاری مدیریت این برن به میوچیا پرادا، این برند مسیر خود را برای تبدیل شدن به یک برند لوکس پوشاک زنانه و مردانه طی کرد.
زمانی که میوچیا مدیریت تولیدی پرادا را به عهده گرفت، این کارگاه کوچک درگیر مشکلات بزرگی بود که پس از رفع این مشکلات، میوچیا با طراحی کالکشنی از کیف و کوله پشتی نایلونی مشکی رنگ، نقطعه عطفی را برای این برند شکل بدهد.
پس از آن مسیر موفیت پرادا با سرعت زیادی طی شد، به طوریکه در سال ۲۰۰۵، از دید مجله تایم میوچا پردا به ۱۰۰ نفر فرد پرنفوذ جهان تبدیل شده است.
 
 

 موچیا و برند پرادا

نگاهی به محصولات برند پرادا به همراه قیمت حدودی:
بیشترین شهرت پرادا امروزه در جهان به کیف های زنانه خاص و عینک های آفتابی منحصر به فردش باز می گردد.
طراحان مدل های مختلف عینک پرادا، از بهترین طراحان این عرصه در سطح جهانی می باشند. شما برای خرید عینک های اصلی برند پرادا باید مبلغی بیش از ۲ میلیون تومان هزینه کنید. جالب است بدانید که عینک های این برند شمال گران قیمت ترین عینک های موجود می باشد.
 

 عینک پرادا

کیف های دوشی پردا نیز همیشه اصالت چرم بودن شان را به همراه دارند. چرم برند پرادا یکی از با کیفیت ترین چرم های جهان می باشد و جالب است که بدانید، این چرم ها توسط خود برند پرادا و تنها برای به کاربردن در محصولات خودشان استفاده می شود. قیمتت این کیف ها نیز بسیار بالا می باشند و برای ارزانترین کیف ها پرادا باید مبلغی حدود ۲ میلیون تومان پرداخت کنید.
 
 

 جدیدترین مدل کیف دوشی پراد

کفش های این برند نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در تولید این کفش ها بیشترد از دست و هنرمندان استفاده می شود تا ماشین های صنعتی و دلیل این کار نیز افزایش دقت در تولید می باشد. اگر بخواهید یک کفش چرمی برند پرادا را برای خود تهیه کنید بایستی بیش از ۲ میلیون تومان هزینه کنید
 
 

پرنیا آیتی [ ]

پرنیا آیتی هستم سردبیر مجله اینترنتی زیپ . در بخش محتوای مد و لباس فعالیت دارم.نویسنده و تحلیلگر مد ، روایتگر برند ها ،لباس ها ،تاریخچه پارچه ، اکسسوری و ملزومات لباس هستم.

یک نظر بگذارید