زیپ | مجله اینترنتی لباس، مد ، فشن و زیبایی

 برند مایکل کورس
دنیای برند ها پرنیا آیتی ۱۴۰۰/۰۳/۱۳ نظر (0)

Michael Kors، چهل سالگی برند این ستاره‌ی آمریکایی

در سال ۱۹۸۱ یک طراح جوان به نام مایکل کورس مجموعه نام تجاری خود را در فروشگاه معروف شهر نیویورک، برگدورف گودمن راه‌اندازی کرد. استعداد این طراح آمریکایی در کودکی بعد از طراحی لباس عروس مادرش (برای ازدواج مجدد) برای همه نمایان شد. او عمده زندگی‌اش را صرف حرفه‌ی خود کرده است و همچنان یکی از تاثیرگذاران مد نیویورک به حساب می‌آید. مایکل از طراحانی است که تمام هنر و خلاقیتش را به کار گرفته تا با ارائه کالکشن‌های بی‌نظیر، خود را با سرعت زندگی زادگاهش، نیویورک هماهنگ کند. زیرا وی معتقد است زمان بر محوری با سرعت‌تر از عملکرد ما در حال حرکت است.

رویکرد طراحی‌های خلاقانه Michael

Michael می‌گوید؛ شخصیت من دو بعدی است، بخشی از من بسیار عمل‌گرا و بخش دیگر بازیگوش و خوش ذوق است. این نیروهای متضاد در وجود او در طراحی‌هایش به وضوح دیده می‌شود. همچنین تمایز و خلاقیت منحصر به فردی در کارهای این طراح آمریکایی وجود دارد. در عین حال تلفیق دموکراتیک با هنر در مجموعه‌های او قابل مشاهده است. در واقع او می‌خواهد طیف بیشتری از مردم قدرت خرید از برند وی را داشته باشند. به علاوه کمتر کسی است که لباس‌های برند کورس مورد پسندش قرار نگیرد. این طراح لباس همواره با ارائه کالکشن‌هایش سعی کرده، نشان دهد هیج حد و مرزی برای پیروی از فشن برای هیچ کس وجود ندارد. مایکل سه سال بعد از تاسیس برندش در سال ۱۹۸۴ اولین فشن‌شو خود را به نمایش گذاشت. بعد از اتمام نمایش، باورش نمی‌شد تمام کسانی که آرزوی دیدن آن‌ها را داشت، در کت واک او حضور پیدا کرده‌ بودند. اکنون بعد از ۳۷ سال از اولین فشن شوی او، در شرایط پندمیک به مناسبت چهل سالگی برند Kors، کت واک منحصر به فردی را به اجرا درآورد. مایکل کورس (Michael Kors) از همان ابتدای جوانی در مصاحبه‌ای با آنا وینتور تاکید داشت که هدف وی ارائه مد تکاملی است نه مد انقلابی. بعد از ۴۰ سال بیان می‌کند؛ اکنون وقت آن رسیده است که در دنیای مد مرزبندی‌ها را کنار بگذاریم. دیگر تفاوت قائل شدن بین مد نیویورک و مد لندن و یا حتی مد فرانسه در مقابل مد ژاپن معنایی ندارد. با ارتباطات امروز و اطلاعات گسترده، هریک از طراحان در هرجایی می‌توانند منبع الهام یکدیگر باشند.

 
 

کالکشن بهار و تابستان ۲۰۲۱ برند Michael Kors

این هنرمند سال گذشته، در اوایل بحران کووید-۱۹ سعی کرد از علایق شخصی خود برای کالکشن SS2021 الهام بگیرد. تقریبا از هر آن‌ چه که در زندگی برای خودش معنای خاصی داشت. او برای نمایش ران‌وی این فصل از مد، باغ زیبای New York’s Restoration  در Bronx انتخاب کرد. از ۸ قطعه بلوک سنگی برای دکوراتیو صحنه استفاده کرده، درست مانند باغ پدربزرگش که در آن‌جا بزرگ شده بود. کالکشن بهار و تابستان ۲۰۲۱ او در شرایط کرونا به صورت دیجیتال نمایش داده شد. از آن‌جایی که تماشاگری به صورت فیزیکی وجود نداشت، این طراح لباس به هر جنبه‌ای از ران‌وی مانند فضاسازی و دکور، موسیقی و از همه مهم‌تر طراحی آیتم‌ها با جزئیات بیش‌تر توجه کرده بود تا عمیقا با مخاطب ارتباط برقرار کند. با فضاسازی نمایش در بین سبزه‌زار یک باغ، قصد داشت به اهمیت بیش‌تر طبیعت در وضعیت کند شدن صنعت مد اشاره داشته باشد. فضای سبز رنگ ران‌وی نشان از اشتیاق مردم حومه‌ی نیویورک به رنگ سبز بود و سوای آن در دنیای مد این رنگ برای مایکل به عنوان منبع ایده و کمک به داشتن حس بهتر تعبیر می‌شود.

 
 

سبک و سیاق فشن شو مایکل کورس متناسب با شرایط قرنطینه

سبک غالب در کالکشن بهار و تابستان ۲۰۲۱ او به شکل مینیمال و ساده است. تمامی آیتم‌ها در عین راحتی، لوکس و شیک بودند. انتخاب پالت رنگی نود، روشن و بیسیک، مدل‌های ‌آزاد و راحت، انتخاب پارچه‌های ارگانیک و لطیف، با برش‌های ساده ارائه مناسب و به جایی در شرایط خانه‌نشینی کرونا بود. تمامی لباس‌ها به همراه صندل‌های چرمی تخت و کیف‌های دستی به تن مدل‌ها استایل شده بود. لباس‌های ساده، زیبا و خوش دوخت همانند؛ بلیزرهای اورسایز سفید، پیراهن‌های آبی راه راه برای پیاده‌روی در خیابان‌های شهر، گرفتن قهوه یا خرید روزنامه اول صبح به راحتی کاربرد داشتند. در نظر گرفتن خواننده‌ای حاضر و اجرای موسیقی در ارائه کالکشن SS2021 حس زنده بودن را به این فشن شو  القا می‌کرد. قدرت صدای Samantha Diaz برنده‌ی سال گذشته American Idol و آهنگ‌های جذاب Carole King باعث می‌شد با هر طیف مخاطب ارتباط موثری برقرار کند. حضور Samantha بیان‌گر حمایت مایکل کورس از هنرمندان جوان و نوپای آمریکا است. درآمد حاصل از این مجموعه به پروژه مرمت نیویورک و خیریه Renassance Youth Center وقف شده است. این مرکز خیریه با هدف تقویت جوانان محلی، از هنرهای نمایشی گرفته تا ورزش و موسیقی را به آن‌ها آموزش می‌دهد. پول اهدا شده توسط مایکل کورس از ابتکار عمل سازمان Music on Wheels که آموزش موسیقی را در مدارس محلی به ارمغان می‌آورد، پشتیبانی کرد.

 
 

هدف مایکل از برگزاری نمایش open night

مایکل از ابتدا نیز در هنر بازیگری یک کودک با استعداد و حضور او در فیلم‌های تبلیغاتی بسیار موفقیت آمیز بود، همچنین در این زمینه تحصیل نیز کرده است. او به خاطر علاقه‌ی خود به هنرهای نمایشی، از کالکشن پاییز و زمستان ۲۰۲۱ و جشن چهلمین سالگرد برندش با نمایشی با شکوه در خیابان Broadway با عنوان open night رونمایی کرد. Kors می‌گوید: مدتی است که شمارش را از دست داده‌ام اما من به چشم خود هزاران نمایش را در برادوی شاهد بوده‌ام. بنابراین من امروز اینجا هستم تا به گروهی از هنرمندان بی‌نظیری که چیزهای زیادی به من داده‌اند، آن‌ها را بازگردانم. در حقیقت این طراح آمریکایی با این کار قصد داشت به هنرمندان خلاقی که این خیابان را به یک محل تاثیرگذار در مرکز نیویورک تبدیل کرده اند و حال با وضعیت قرنطینه خاموش شدند، ادای دین کند. نمی‌توان گفت شرایط پندمیک بر فعالیت‌های نیویورک پر شور و شوق بی‌تاثیر بوده است، اما هنرمند تاثیرگذار با برگزاری چنین فشن‌شویی نشان داد که این شهر تحت هیچ شرایطی خاموش نمی‌شود. با اجرای مجموعه‌ای که تعادل بین تجمل و سادگی بود، زیبایی، شکوه و جلال شهر نیویورک را به نمایش گذاشت. هدف برگزاری این کالکشن کمک مالی به هنرمندان نمایشی بود. اپیدمی کووید-۱۹ سبب بی‌کاری جمع زیادی از کارکنان این هنر شده است. از ابتدای برای القای این مفهوم، فشن‌شوی دیجیتال این برند با پیامی از بزرگترین و مشهورترین نام‌های برادوی آغاز شد. Bette Midler ،Bernadette Peters ،Judith Light و بسیاری دیگر از بازیگران به کورس پیوستند و از بینندگان خواستند تا از برادوی و ۸۷۰۰۰ کارمند که از ابتدای پاندمیک، هنوز به کار خود بازنگشته‌اند، حمایت کنند. شرکت معتبر مایکل کورس کمک مالی زیادی را برای بازیگران تئاتر اختصاص داد و پیام سپاس‌گزاری از محلی که او را به یک طراح تاثیرگذار تبدیل کرده است رساند.

 
 

مدل‌ها در سالگرد چهل سالگی Michael Kors

کت واک این مجموعه‌ با شکوه با اجرای موسیقی Rufus Wainwright با حضور مدل‌های مشهوری چون Bella Hadid ،Ashley Graham ،Helena Christensen و بسیاری دیگری آغاز شد. زیبایی و طیف متفاوت از مدل‌ها، پلاس سایز و رنگین پوست و… با استایل متفاوت موها و میکاپ حس یک مهمانی سورئال را به ببینده انتقال می‌داد. گویی یک نمایش بزرگ تاریخی از دیوارهای برادوی بیرون آمده بود و مخاطبان با تماشای آن وارد اجرای زنده‌ی یک تئاتر فوق‌العاده شده‌اند. حس اینکه Broadway Avenue قلب نیویورک، هرگز خاموش نخواهد ماند. نمایش را با لباس سیاه براق  Naomi Campbell مدل زیبا همیشگی کت واک‌های او به پایان رساند. با این مجموعه بی‌نظیر و لوکس جشن میراث چهل سالگی برند مایکل کورس هم به پایان رسید. 

 

پرنیا آیتی [ ]

پرنیا آیتی هستم سردبیر مجله اینترنتی زیپ . در بخش محتوای مد و لباس فعالیت دارم.نویسنده و تحلیلگر مد ، روایتگر برند ها ،لباس ها ،تاریخچه پارچه ، اکسسوری و ملزومات لباس هستم.

یک نظر بگذارید