زیپ | مجله اینترنتی لباس، مد ، فشن و زیبایی

برند هرمس
دنیای برند ها پرنیا آیتی ۱۴۰۰/۰۴/۲۰ نظر (0)

برند هرمس چگونه تاسیس شد؟تاریخچه برند هرمس

تاریخچه برند هرمس، موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم و شما عزیزان را با چگونگی تاسیس این برند خاص و لوکس بیشتر آشنا کنیم. برندی که زادگاه اش در فرانسه، یکی از پایتخت های مد و فشن جهان می باشد و تا کنون چندین بار در میان برترین برند های لوکس جهان قرار گرفته است. در ادامه همراه ما باشید تا علاوه بر تاریخچه برند هرمس به این سوال ” که برند هرمس چگونه تاسیس شد؟ ” نیز بپردازیم.

تاریخچه برند هرمس

تاریخچه برند هرمس از سال ۱۸۳۷ شروع می شود، سالی که سال تاسیس این برند فوق لوکس فرانسوی می باشد. برند هرمس بیشترین تمرکز خود را بر روی تولید چرمی جات، اکسسوری ها، پوشش های خانه، لوازم آرایشی، جواهرات و ساعت می باشد.
نام این برند برگرفته از نام موسس اش می باشد هر چند که هرمس (ارمس) به معنای پیام آور و نماینده خدا و فرزند زئوس می باشد. زئوس یکی از خدایان یونان باستان می باشد که به خدای المپیک نیز معروف می باشد.
موسس این برند لوکس “تیری هرمس” می باش. این برند در سال ۱۸۳۷ به ثبت رسید ولی لوگو این برند که شامل یک کلاسکه اسب می باشد، برای بسیاری جای سوال دارد که چرا این لوگو انتخاب شده است. دلیل اش کاملا مشخص نیست اما برند هرمس کار اش را زمینه ملزومات اسب سواری و کالسکه آغاز کرده است که می تواند همین دلیل اش نیز باشد.
 
نام برند: هرمس (ارمس)
 
نام موسس: تیری ارمس
 
تاریخ تاسیس: ۱۸۳۷
 
مکان تاسیس: فرانسه
 
حوزه فعالیت: تولید چرمی جات، اکسسوری ها، پوشش های خانه، لوازم آرایشی، جواهرات و ساعت
 
برند هرمس اولین برندی می باشد که در فرانسه موفق به دریافت مجوز استفاده از زیپ شد و از آن در تولیدات خود استفاده کرد. درست در سال ۱۹۸۰ بود که این برند اولین پوشش گلف خود را تولید کرد و در دهه ۱۹۲۰ نیزتولید کیف های دستی چرم در دستور کارشان قرار گرفت.

 


 

ادامه مسیر پیشرفت برند هرمس:

دهه ۱۹۳۰، یعنی یک دهه بعد، مدیران برند هرمس تصمیم گرفتند تا از تولید لوازم اسب سواری و گلف کناره گیری کنند و تمرکزشان را بر روی تولید پوشاک، اکسسوری و جواهرات قرار بدهند. این تصمیم نقش بسیار مهمی در افزایش محبوبیت این برند داشت. در دهه ۱۹۳۰ برند فرانسوری هرمس با راه اندازی چند فروشگاه و مرکز خرید معتبر، در این کشور به برندی باثبات تبدیل شدند. بازار های کشور آمریکا، اولین مقصد برند هرمس برای جهانی شدن بود و در سال های دهه ۱۹۳۰ به آمریکا نیز دست یافتند. پیسرفت برند هرمس خوب پیش رفت اما تا قیل از دهه ۱۹۷۰٫ در دهه ۱۹۷۰ وضعیت اقتصادی مردم جهان، طوری بود که نمی توانستند به سمت کالاهای با کفیت برند هرمس که از چرم طبیعی ساخته شده بود، بروند علاوه بر این محصولات چرم مصنوعی علاوه بر شباهت شان با چرم طبیعی، از قیمت بهتری نیز بهره مند بودند. کاهش فروش برند هرمس، آنرا به سمت ورشکستگی و مرزهای نابودی رساند، اما این برند از بین نرفت و سال ها بعد دوباره با اقبال مردم رو به رو شد.
 

ماجرای راه اندازی خط تولید کیف برند هرمس

در زمانی که برند هرمس وقت خود را برای راه اندازی خطر تولید کیف های دستی زنانه چرم گذاشته بود، در هیچ جای دنیا خبری از کیف های چرم دستی نبود. امیلی هرمس نام فردی بود که ایده را در جهان رواج داد. این ایده زمانی به ذهن ایملی آمد که همسرش از مدل های موجود در بازار رضایت چندانی نداشت و این موضوع را با وی در میان گذاشت. بعد از این ماجرا، امیلی هرمس اولین کالکشن کیف های چرمی اش را در سال ۱۹۲۲ را رونمایی کرد.

 


 
 
 

عطر های برند هرمس:

لوگو و نام برند هرمس روی هر محصولی که به ثبت برسد، قطعا نشان از لوکس بودن و کیفیت بالای آن را دارد. عطرهای هرمس، به رایحه های خاص شان و ماندگاری بسیار بالا بسیار مشهور هستند. هرمس در دهه ۱۹۵۰ تولید عطریجات را در دستور کار خود قرار داد.

چند نکته جالب در مورد برند هرمس:

برند هرمس مانند برخی دیگر از برند ها، محصولات خود را به صورت منطقه ای و با توجه به توان و سلیقه مردم آن منطقه ارائه نمی دهد. آن ها در تمام دنیا محصولات شان را به صورت یکسان در معرض فروش قرار می دهند.
 محصولات برند هرمس در تولید محصولات چرمی اش بسیار حساس می باشد و برای استخدام افراد، در این حوزه بسیار سختگیر می باشد. نمونه ای از این سختگیری ها دوسال آموزش مستمر برای نیروهای خط تولید محصولات چرمی می باشد. برند هرمس نیز مانند بسیاری از برند های لوکس، محصولات را اش به تعداد محدود تولید می کند. برند هرمس نه تنها محصولات اش بلکه نحوه عرضه محصولات اش نیز خاص می باشد. شما برای تهیه یک کیف چرمی برند هرمس با رفتن به فروشگاه های هرمس نمی توانید خرید کنید. شما تنها می توانید سفارش خود را ثبت کنید و منتظر دریافت سفارشتان ظرف چند ماه آینده باشید.
 هرمس از شهرت طراحان خود به خصوص در حوزه لوازم منزل، برای فروش بیشتر بهره می برد.
اگر دوست دارید در خصوص نحوه استخدام در برند هرمس را بدانید، این نکته بسیار جالب است: تمام افرادی که در آزمون استخدامی این برند پذیرفته شده اند، برای آموزش و آشنایی با تاریخچه این برند، به یک دوره آموزشی سه روزه به نام ” درون جعبه نارنجی” دعوت می شوند و حضورشان نیز الزامی است. آن ها در این دوره آموزشی، اطلاعاتی در خصوص روند توسعه شرکت و بنیانگزاران و مدیران به دست می آورند.
 برند هرمس زیاد به دنبال جذب حمایت سلبریتی ها نمی باشد. مشتریان برند هرمس اکثرا افراد ثروتمند و مشهور هستند که به خودی خود می تواند عامل محبوبیت باشد. علاوه بر آن محصولات این برند، به دلیل قیمت بالای شان هرگز مخاطبان عام را در نظر نمی گیرد.

 
 

مانعی بر سر راه هرمس:

معمولا برند های فست فشن که تولیدات شان بسیار ارزان و در دسترس می باشد، چالشی بزرگ برای برند هایی مانند هرمس که محصولات شان قیمتی بالا و کیفیتی بی نظیر دارند، به حساب می آید. به خصوص اگر این دو با یکدیگر شریک مالی و تجاری نیز شوند.داستان از آنجایی شروع شد که شرکت .L.V.M.H که از جمله هلدینگ های فست فشن می باشد، در سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ توانست به مجموعه ۱۷ درصد از سهام هرمس را خریدای کند. تضاد استراتژی کاری بین این دو برند بزرگ صنعت فشن، باعث اختلافاتی طولانی شد که گاهی بسیار جدی تر از هر زمانی خود را بروز می داد. پس از آن برند L.V.M.H به دلیل افشاگری اش علیه برند هرمس، محکوم به پرداخت ۱۱ میلیون دلار شد.
 
 
همچنین پس آن هرمس دیگر سهام خود را به این مجموعه نفروخت تا به استقلال خود اهمیت دهد.

پرنیا آیتی [ سردبیر مجله اینترنتی زیپ ]

سردبیر اولین مجله اینترنتی و رسانه دیجیتال مدفشن دراصفهان به اسم مجله اینترنتی زیپ. نویسنده و تحلیلگر مد، روایتگر برند ها، لباس ها، تاریخچه پارچه، اکسسوری و ملزومات لباس و ‏مشاوره ‏طراح لباس هستم.

یک نظر بگذارید